آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس کاملا رایگان
نوشته شده توسط : Ario

خیلی از ما فکر می‌کنیم برای ساخت سایت فروشگاهی ابتدا باید برنامه نویسی را یاد بگیریم. به همین دلیل طراحی سایت همیشه کار سختی به نظر می‌رسد. اما با کمی تحقیق و جستجو به این نتیجه می‌رسید که روش‌های ساده‌تری هم برای تاسیس سایت فروشگاهی وجود دارد. ساخت فروشگاه با وردپرس به کدنویسی نیازی ندارد. به همین دلیل هر کسی می‌تواند به کمک وردپرس یک سایت فروشگاهی داشته باشد. اگر به دنبال یک آموزش کامل و رایگان برای ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس هستید، این مقاله را از دست ندهید.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است که کاربران مختلف در سراسر دنیا می‌توانند امکانات دلخواه خود را به آن اضافه کنند. به همین دلیل افزونه‌ها و قالب‌های زیادی برای آن درست شده است. این ویژگی وردپرس باعث شده که کاربران زیادی آن را برای ساخت سایت انتخاب کنند.

 

راهنمای کامل ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

1- تهیه هاست و دامنه سایت

برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی با وردپرس یا هر سرویس دیگری اول از همه به هاست و دامنه احتیاج دارید. هاست یک فضای ذخیره سازی اطلاعات است که تمام محتوای سایت شما داخل آن ذخیره می‌شود. نرم افزار وردپرس را باید روی هاست نصب کنید. دامنه آدرس سایت شماست که کاربران با وارد کردن آن فروشگاه شما را می‌بینند. در مقالات زیر راجع به هاست و دامنه توضیحات بیشتری داده‌ایم.

حواس‌تان باشد که یک شرکت هاستینگ خوب و معتبر را برای ایجاد سایت انتخاب کنید. علاوه‌بر این هاست شما باید از نظر سخت افزاری قدرتمند باشد تا سایت با سرعت بالایی بارگذاری شود. در نتیجه باید بگویم که قبل از تهیه هاست حتما تحقیق کنید و یک سرویس باکیفیت را برای سایت‌تان بخرید.

2- نصب و راه‌اندازی وردپرس

بعد از خرید هاست و دامنه، نوبت به نصب وردپرس فارسی روی هاست می‌رسد. در این مرحله باید فایل فشرده وردپرس فارسی را از سایت fa.wordpress.org دانلود کنید. بعد هم این فایل را داخل هاست آپلود کرده و آن را از حالت فشرده خارج کنید. در ادامه اگر آدرس دامنه سایت را در مرورگر وارد کنید، مراحل نصب وردپرس شروع می‌شود. نصب وردپرس کار سختی نیست و فقط باید اطلاعات لازم برای ایجاد حساب کاربری مدیر سایت و مشخصات پایگاه داده را وارد کنید.

در نهایت بعد از چند دقیقه مراحل نصب و راه‌اندازی وردپرس روی هاست تمام می‌شود و وارد پنل مدیریت سایت می‌شوید. یکی از ویژگی‌های مهم وردپرس این است که تمام بخش‌های آن فارسی سازی شده و کاملا با زبان فارسی سازگار است. به همین دلیل گزینه مناسبی برای ایجاد سایت فروشگاهی محسوب می‌شود.

3- تهیه قالب فروشگاهی برای وردپرس

قالب سایت یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر فروشگاه اینترنتی است. خوشبختانه هزاران قالب رایگان و پولی با طرح‌های مختلف برای وردپرس تهیه شده است. شما هم خیلی راحت می‌توانید قالب دلخواه خودتان را از بین این پوسته‌ها انتخاب کنید. البته قبل از تهیه قالب وردپرس باید به یکسری موارد توجه کنید.

اکثر سایت‌هایی که قالب‌های پولی وردپرس را برای دانلود قرار می‌دهند قابل اعتماد نیستند. اگر هم هزینه خرید قالب‌ وردپرس برای شما زیاد است، پیشنهاد می‌کنم از قالب‌های رایگان که توسط سایت های مطمئن ارائه می شوند استفاده کنید یکی از مطمئن ترین سایت های برای دانلود رایگان قالب و افزونه وردپرس سایت تمکس دات آی آر هست ، دانلود قالب فارسی وردپرس را حتما از سایت temex.ir با خیال راحت دانلود کنید . بعضی از این قالب‌ها فارسی و یا راست چین هستند و می‌توانید آن‌ها را روی سایت نصب کنید.

از بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس هم قالب وودمارت هست که برای راه اندازی سایت فروشگاهی عالیست!

4- نصب افزونه‌های لازم برای ساخت فروشگاه اینترنتی

تا این جای کار شما یک سایت اینترنتی با وردپرس ساخته‌اید. در این سایت می‌توانید مطالب و پست‌های مختلفی را به کاربران نمایش دهید. اما برای قرار دادن محصول در سایت اینترنتی و فروش آن‌ها باید افزونه فروشگاهی روی وردپرس نصب کنید. افزونه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد و باید بسته به نوع فروشگاه اینترنتی، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

ووکامرس (Woocommerce) و ایزی دیجیتال دانلودز (EDD) دو افزونه محبوب وردپرس برای ساخت سایت فروشگاهی هستند. این افزونه‌ها از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند و مشکلی برای ساخت فروشگاه با آن‌ها ندارید.





:: برچسب‌ها: فروشگاه اینترنتی با وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: